Vivae

Vivae

Hogyan ne pánikolj a korona vírus miatt 40 felett?

Pánik vs elengedés!

2020. március 29. - Neducza Judit

voros_lany.jpg 

Teljesen elszigetelődtem ebben a két hétben. Odáig jutottam, hogy már csak írásban kommunikálok, amit nagyon nem szeretek. Bosszantott, elkeserített. Nem a Z generáció tagja vagyok. Amikor megszülettem, csak 1-2 telefon volt településenként. Mindenkivel közvetlenül társalogtam, hiszen, nem volt más lehetőség. Mára eljuttatott a globalizáció oda, hogy én is online „beszélgetek”. Minden porcikám tiltakozott, de beláttam, ez csak nekem rossz. Így elfogadtam. Csatlakoztam az on-line világhoz, hiszen így működik most minden. Rendben van ez így? Nekem, nagyon nem! Iszonyatos erőfeszítésembe kerül, de most ehhez kell alkalmazkodni, ebben fejlődöm.  Tudom, megszeretem majd. Ezt is rutinból fogom tolni, utána pedig megint újat tanulok.

Szerintem ez a mostani helyzet is azt tudatja, ne legyél passzív soha. Arra tanít, keresd az utat, merre tovább, éppen hol, hogyan „építkezz”! Ha nem vagy reflexív, akkor a saját esélyeidet játszod el. Vársz, aztán majd csak lesz valahogy. Ez nem Te vagy. Katasztrófák mindig is lesznek, voltak, vannak. Mi ennek az oka? Én azt mondom a változás, mert különben nincs felemelkedés, nincs új lehetőséged. Olyan ez, mint amikor nem szellőztetsz otthon. Igaza van a „Világnak”, lehet másként is nagyon jó. Én, - addig, amíg csak csoki, és vanília fagyi volt -, nem tudhattam, hogy a bazsalikomos citrom lesz a kedvenc nyári hűsítőm. Ezt pedig kár lett volna kihagynom.

Pár héttel ezelőtt, még minden rendben volt. Boldogság, chillout, zöld út. Barátnőmmel beszélgettem. Lelkesen meséltem neki, hogy örömmel írom a cikkeket, jól érzem magam, és hozzátettem, tudom, biztosan jön a következő olyan helyzet, ami megoldandó feladatokkal van tele. Jucuskám! - szólított meg. Ezzel maximálisan egyetértek. Folyamatos változásban vagyunk. - válaszolta.

Igen, egy pillanat, és máris más dimenzióba kerülsz.

1)Biztos vagyok benne, hogy amit most tehetsz, az a legfontosabb, hogy nem a problémára koncentrálsz, hanem megoldást keresel. Lehet, hogy már el is kezdted. Messze van még a vége, de ha ebből kijövünk, akkor minden más lesz. De ahhoz, hogy ki tudj belőle jönni, bizony bele kell menned. Ami számomra azt jelenti, ez van, ezt el kell fogadnom, nem mehet másként. Írom az ötleteimet, és megvalósítom azokat. Tele vagyok kérdéssel én is. De tudom, van dolgom, és nyugodt maradok. Nem ment először, persze, én is sírtam, konkrétan hiszti rohamban törtem ki. Barátnőm ébresztett rá a telefonban, felelős vagyok, keressek inkább megoldást.

2)Beláttam igaza van. Abbahagytam a hüppögést, és nekiláttam összeírni, mi van a "készletemen". Itt most nem a lisztre, cukorra gondolok, és arra mi van a hűtőmben, mit fogok majd enni, hanem mérjem fel a „terepet”. Mi a kialakult helyzetem? Mi áll a rendelkezésemre? Bezárt a fitnesz ahol dolgoztam, a patikákat tudom még látogatni, de meddig, hiszen mindenki felvásárolt mindent, vásárolnak-e még a későbbiekben is gyógytermékeket? Érzem, még mindig aggódom. Miből élek majd? Honnan lesz bevételem? Nem lesznek személyi edzéseim, csoportos óráim, külön óráim gyerekekkel, hiszen Ők is karanténban.  Egyértelmű. Kigondolni sürgősen valamit.

3)Mindenkinek ismeretlen a helyzet. Szülőként biztosan úgy érzed, már csak diplomát kell szerezned, hogy taníthass, hiszen a gyakorlatot már megszerezted. Le a kalappal előtted, mert tudom milyen elmagyarázni, Pitagorasz tételét. Már a levegőben, hogy minden megváltozik. Tudod mit tegyél Anyaként, de hol marad a munkahely, a bevétel? Van időd ezzel még a család mellett is foglalkozni? Lehet, hogy muszáj lesz! Ezt Te tudod. Már nem olvasok híreket, mert a pánik nem segít. Engedd el, és tiszta fejjel lépj túl a jelenlegi állapoton. Menj előre! Legyél sakkozó, aki kitalálja az ellenfél következő lépését. Előzd meg a körülményeket! Már nem azt mondom, figyelj az immunrendszeredre, a higiéniára, szeretteidre. Ezt már megtetted. Azt mondom, láss neki, mit tudsz „főzni” a meglévőből. Legyél rugalmas, maradj higgadt. Az elengedéskor jönnek a megváltó ötletek. Én is ezt tettem. Elkezdtem online tartani az edzéseimet, látogathatom a patikákat, és online korrepetálásokat vállalhatok. Igen, szerencsés vagyok, de tudom, Te is.

„A sebeket gyógyítsuk bölcsességgé” Oprah Winfrey

Mindig van, lesz, és volt is veszteség. Fogadd el, gyakorold, hogy rutinná váljon a tudat, a nehézségben mindig ott van számodra, számomra is a győzelem! Azt érzed, nem jut eszedbe semmi? Igen, olyan ez, mint amikor a fodrász vágja a hajad. Mindig van egy vonalvezető tincse, amihez igazítja az új formát. Számodra is mindig van jel, ami mentén el tudsz indulni. Engedd meg a helyzetnek, hogy hasson Rád! Mérd fel a készleteidet, és abból „főzd ki”, hogyan akarsz tovább élni! Bízz abban, hogy nagyon sok lehetőség van, de csak Te tudod, mit szeretnél, a döntéseidet Neked kell meghoznod! Leírtam, én hogyan tervezem túljutni a jelen helyzeten. Lehet, hogy holnap már másként gondolom, és „újratervezek”. Építs újat abból, amit előzőleg már megtanultál!

Örömmel jelentem be a változásom, és fejlődésem következtében megalakult virutális edző termem. Szeretettel várlak a csoportomban, ahol  csoportos óráimat tudod látogatni, és hasznos tippeket is olvashatsz egy támogató közösségben.

On-line konzultációmra itt tudsz jelentkezni, ahol a lélekápolás nálam alap,  benne van a csomagban:

Szeretettel,

Jucus

süti beállítások módosítása