Vivae

Vivae

Mi az, ami igazán meghatároz Bennünket: a ruha, a sport, vagy az önsegítő könyvek?

A rendszeres sport növeli a magabiztosságunkat, önbizalmunkat?

2020. február 02. - Neducza Judit

2017-09-25_vivae2_0341.jpg

 

Te mit gondolsz? 

Mi az, amiben igazán segít Téged a sport?

Tapasztalatom az: amit legelőször érzékelsz, miután rendszeresen sportolsz, hogy fokozódik a koncentrációd, vagyis megtanít a mozgás összpontosítani. Kialakul a sok gyakorlás közben az izomtudatod. - Én ezt így hívom!- Ha tudod a tested mozgás közben ellenőrizni, ha tudsz arra figyelni, melyik izomcsoportoddal végzed a gyakorlatot, akkor izomzatod is gyorsabban fejlődik. Későbbiekben pedig, azt veszed majd észre, hogy már a munkádban is hatékonyabb vagy, mint azelőtt.

Nekem abban is segített, hogy megtaláljam, ki vagyok valójában? Az edzések után, az edzőtársakkal való beszélgetésekből, a sportolás utáni érzéseimből (például mennyire fáradtam el, melyik gyakorlat volt könnyebb, nehezebb), mindig tudtam magam értékelni. Mit csináljak másképp? Ez tanított engem, így alakítottam ki saját valómat, hogy ne mások életét éljem, hanem a sajátomat, amiben örömöt találtam. Tudod, ebben segít az endorfin is, ezt már biztosan sokszor hallottad:))

Önbizalmat ad, vagy sportolás nélkül is lehetsz magabiztos?

Én azt mondom, el lehet érni sportolás nélkül is az életed bizonyos területén az "értékes vagyok" érzetét, de ha valódi harmóniát szeretnél kialakítani, akkor biztos vagyok benne, hogy a sport, a testmozgás, a helyes táplálkozás elengedhetetlen tevékenység. Ez a cikk azoknak szól, akik érzik, és szeretnék is önbizalmukat, saját értéküket növelni. Ha megvan ez az érzés, hogy nincs önbizalmad, az siker, mert akkor meg tudod abban a pillanatban fogalmazni, mi az ami megijeszt.

Mit tudsz ezzel a felismerés helyzetével kezdeni?

Bízom benne, hogy már Te is tudod, az önbizalom hiány nem valós dolog. Mi tesszük magunkat olyan helyzetbe, ahol tudunk hiánnyal, vagy a meglévővel a valós gondolatokkal együtt élni. Mindig Te döntöd el, éppen melyik oldalon állsz! Ha megtudod fogalmazni mitől félsz, akkor tudsz is rajta változtatni. Csak akard! Csak csináld! Nem baj, ha elsőre nem sikerül! Ha ismételten megijedsz, kezd újból! Így megy egészen addig, amíg a régi beidegződött gondolataidat, mozdulataidat felismered, és a felismerés pillanatában változtatni tudsz. Át  tudod írni magadban a valós gondolataidra, a „szerethető vagyok” kifejezésre. (ezt egy filmben láttam, és nagyon tetszett). Olvashatsz sok könyvet, ha nem gyakorolsz, akkor - saját tapasztalatomból mondom-, mindig ugyanazon a 400m-es kör alakú pályán fogsz körbe-körbe futni. Mint ahogyan azt sokan teszik is, hogy róják a kilométereket, és nem haladnak sehova. Vékony szálkás izomzatuk lesz, de mégse találják Önmagukat, a harmóniát az életükben. Csinosak, de vajon elégedettek? Persze ez idő alatt sokat vagy Magaddal, de döntést is tudsz hozni? Ezt nem akarom, azt viszont igen. Tudsz határozott igent, vagy nemet mondani?

Én nyomtam egy kövér igent.

A sport ilyen. Kitartásra ösztönöz. Bármilyen testmozgást is végezz, azt újból, és újból teszed, vagyis gyakorolsz! Ami által lesz önbizalmad, válsz magabiztosabbá. Kiegyenesedik a gerinced, nyitottabbá válik a mellkasod, és ez már a testbeszédeden is látszani fog. 

Tehát, ha megtalálod a személyiségednek legmegfelelőbb sportágaidat, akkor van egy utad, ami Te vagy, ami a valós éned. Örömmel indulsz edzeni, vagy táncolni, jógázni, úszni. Szépen alakul a formád, izmosodsz, ekkor már mered felvenni azokat a csinos ruhákat, amit eddig nem mertél, mert lekerülnek rólad a bő pulóverek, a zsákruhák, ami alá eddig elrejtetted magad. Ezért is kezdtem bele a sportruházati márkám forgalmazásába, mert hiszem, láttam, magamon is éreztem, kutatási eredmények is bizonyítják, hogy a sok gyakorlás, mozgás mellett, egy testre szabott ruha is, nagymértékben növeli magabiztosságodat. Vagyis egy erős önbizalommal teli személyiség áll majd Veled szemben a tükörben.

Ha a fenti sorokkal felkeltettem az érdeklődésed, és úgy érzed, hogy a ruha, és a sport is „teszi az embert”, akkor nézz körül a csomagjaimban, és a Vivae sportruházati webshopban!

Keress bátran! Kövesd a vivae oldalt!

jneducza@gmail.com

+36-30/240-6488   

 

 

 

süti beállítások módosítása