Vivae

Vivae

Felelősség

Már ébredéskor eldöntöd, milyen lesz a napod...

2020. január 26. - Neducza Judit

blokep.jpg

 

Év eleje van, előtte a karácsony, ahol családok ünnepelték a szeretetet, az együttlétet. Van, aki otthon, van, aki, akik a családi ebédnél, vacsoránál elevenítette fel az év eseményeit, történeteit. Sokan elgondolkoztak, hogy mi történt az elmúlt 1 év alatt. Döntéseik vannak, voltak, amik kihatnak, kihatottak a mindennapjaikra.

Ilyenkor az év első napjaiban megtervezzük az újév eseményeit is. Engem ez az esemény mindig örömmel tölt el, mert nagyon ösztönző időszak ez. Számot vetünk mit is szeretnénk? Hogyan tovább? Elhatározzuk, hogy most aztán új szokásokat vezetünk be, új célokat tűzünk ki, és megtervezzük az odavezető utat. Tanulunk hozzá, bölcsebbé válunk.

25 évvel ezelőtt egy kolléganőm azt mondta, hogy „tanulj”. Teljesen zaklatottá váltam, hiszen még bennem voltak a főiskolai élmények, a vizsgadrukkok, a beadandó dolgozatok, és kezdjem újból? Azt gondoltam, már mindent tudok. De nemet mondtam magamnak és a fejlődésemre is. Évek múltával beláttam, igaza volt. Azóta is csak tanulok. Mindennap. Hiszen már reggel, amikor felébredek, a megszokott dolgaim mellett mindig tanulok valami újat. Amikor megérintenek az új impulzusok, van, hogy nehezen, sokszor dühösen reagálok. --Reagáltam, mert sokat tanultam-. Ez a „nem akarom, hogy beszélj velem, még reggel van”, állapot biztosan ismerős.

Mindennap új nap kezdődik, már az ébredés pillanatában Te döntöd el, hogyan fogod magad érezni. Te, már ébredéskor. Sokáig nem tudtam, hogy én döntök. De találkoztam az érzéssel. Mindennap új esélyek, új lehetőségek. Élsz vele, vagy sem! Most ne mond, hogy de…., mert máris a felelősséget eltoltad magadtól másra. Felelősség, ez is egy új fogalom volt számomra, aminek ismeretlensége, sok kellemetlen helyzetet teremtett számomra. Sokat foglalkoztam a szó jelentésével, és beépítve az életembe, a legjobb barátommá vált, mert minden helyzet értelmezésében megoldást adott. Ez által minden értelmet nyert. A felelősség elvállalása, ennek a tudata a kulcs az életünkben. Azt tanítják, tapasztaltam, hogy ez a Mi döntésünk. Tudom nehéz elfogadni, bevallani másoknak, de talán a legnehezebb magunknak elfogadni a döntéseinket.

Ezt mind azért tartom fontosnak, mert bármit is tervezel, teszel az életedben, ha teheted, vedd figyelembe az előző sorokat. Felelősséggel dönts! Nagyon sokat fog segíteni a teljes harmóniád megszerzéséhez. Az év első napjaiban megéri időt szánni, átgondolni, és megtervezni az újévet, mert Mindannyian vágyunk a „gördülékenységre”, hogy napjaink változatosan, tartalmasan, tapasztalatok gyűjtésével teljen, valamint célozzunk meg, az eredmények elérésével, a sikerességet.

 

Békés áldott új évet!

 

Ha tetszett az írás, akkor csatlakozz a Vivae közösségéhez.

süti beállítások módosítása