Vivae

Így érd el az étkezéseddel, hogy 40 felett is fitt maradj!

Egyszerű tippek a cél megvalósításához.

2020. február 26. - Neducza Judit

 488371_3803857569571_133205687_n.jpg

Igen, a kép engem ábrázol. Itt már közelebb voltam az 50-hez, mint a 40-hez. (Ebben a cikkben nem véletlenül fogom többször is említeni a koromat). Egy edzőtábori záró vacsorán veszek részt, ahol még mit sem sejtve, boldogan lapátoltam magamba a finom desszertet. Mindenki bátran étkezik, hiszen az edző jelenlétében való „édes élet” fogyasztása, az megengedhető. Hazaérkeztünk, és tovább folytattuk az edzéseket.

Egyrészt, be kell valljam, nekem is volt már mély depresszióm. Nem csak az élet napos oldala létezik. Másrészt, a hivatásomnak köszönhetően, heti 21 órában tartottam csoportos foglalkozásokat. Volt, hogy napi 9 órát edzettem végig. Ebben az időszakban a fogyókúra gondolati szele se csapott meg. 

Teltek az évek, egyre kevesebb csoportos órámat, felváltotta a személyi edzés, ahol a gyakorlatok bemutatásán kívül nem mozogtam többet. Időközben észrevettem, hogy eljött életem azon szakasza, ahol a 60 közelebb lett, mint az 50. Kevés mozgás, lassuló anyagcsere folyamatok, testi változások. Mondjam még? Ha Te is túl vagy ezen, akkor tudod, miről beszélek. Felfújódás, víz kiverések, álmatlan éjszakák, emésztési problémák váltják egymást. Mi történik velem? Kivé váltam? Panda has, mackós lábak. Ez már nem is én vagyok.

Hirtelen a semmiből, már azon kaptam magam, hogy így nézek ki.

duci_kep_rolam.jpg

Elkezdtem figyelni, mire, hogyan reagál a testem. Mit eszem? Mikor ébredek? Iszom én eleget? Felismertem, ha zsíros, nehéz ételeket eszem, ráadásul még sokat is, akkor sokkal kevesebbet iszom, kevesebbet alszom. Eljutottam oda, hogy napi 1 liter víz mellett, egyre jobban kívántam a szénhidrátot. Budapest legfinomabb kakaós csigájával édesítettem napjaimat. Sétálásaink alkalmával, nem maradhatott el a pizza, és a fagyi.

Tényleg edző vagyok? Hiszen a fodrászomnak sohasem zsíros a haja!

Ez így nem mehet tovább. Elkezdem! Figyelj! Nem sikerült. Neki indultam újból. Plusz 3 kiló! Még híztam is. Atya Ég! Én erre képtelen vagyok! Ez ebben a korban már nem fog menni. Aludtam rá egyet, kettőt. Már a nadrágom is csak a csípőmig "merészkedett". Vettem bő ruhát. Megcsinálom. Egész ruhatár csere? Na, azt már nem! Fizikai fájdalmaim lettek. Újból kezdtem. Kísérleteztem. Ismét kerestem, ki vagyok valójában? Melyek azok az ételek, amelyek „barátkoznak” velem. Mindig csak egy dolgot változtattam az étrendemen, a bioritmusomon. Sikerült!

Nézzük, hogyan tudod Te is személyre szabni az étrendedet, és az életedet?

1)Írd fel egy papírra, mit szeretnél enni, inni. Ösztönből. Mindent, mindet. 

2)Vegyél színes ceruzát, és karikázd be piros színnel azokat az ételeket, italokat, amiről már megtapasztaltad, árt a szervezetednek, vagy tudod róla, nem egészséges, de azért eddig jó ízűen falatoztál belőle. Nekem is vannak olyan ételek, amik csak úgy lecsúsznak, mert finom, de miután megeszem, közérzet változást tapasztalok. Például, én az a típus vagyok, aki, ha édességet eszik, abban a pillanatban izzadni kezd a kézfeje, és utána még fel is fújódok. Ilyen a méz is számomra, pedig egészséges. Kékkel színezd ami semleges. Értem itt ez alatt, amiről tudod,  hogy egészséges, lehet, nem is szereted, de azért megeszed. Zölddel karikázd azokat, amelyekről tudod, energiát ad számodra, étkezés után könnyűnek érzed magad, és nagyon finom.

3)Lehet, hogy nincs zöld jelzésed? Nem gond! Egyik étel sem okoz allergiát? Nincsenek bőrproblémáid? Mindössze az a baj, hogy szeretnél pár kilótól megszabadulni? Neked azt javaslom, ha elhatároztad, elindulsz az úton, mindig az egyszerűbb utat válaszd. Ne akarj azonnali átalakulást! Kezdd azzal, hogy vigyél egy kis tudatosságot, az étkezésedbe! Amit eddig ettél, annak csak a felét edd meg, és igyál kétszer annyi vizet!

4)Most is kihagyhatatlan, a „ki vagyok valójában” kérdése. Odafigyeléssel, a táplálkozásod is változni fog, ha megismered önmagad. Ha energikus vagy, akkor ne akarj csak zöldségeken élni, így fogyókúrázni, mert ki fogynak a raktáraid, és fáradt leszel. Neked biztosan szükséged lesz szénhidrátra, kevés zsírra. Ha vékony vagy, akkor egyél meleg ételeket, amelyek nyugtatják a szervezeted, picivel több zsírt, amely kibélel belülről. Sokan vagyunk, sokfélék. Elkerülhetetlen, hogy megkeresd, miben érzed magad komfortosan. Biztosan ismerős a történet. Szomszédod, ugyanattól a fogyókúrától fogyott 12 kg-ot, te viszont csak 5 kg-ot. Ez azért van, mert mások vagyunk. Másképpen emészt a szervezeted, más a bioritmusod, a személyiséged. Ülj le, csukd be a szemed, vegyél mély levegőt, figyeld a légzésed, és kezdd el figyelni magad, milyen munkában, milyen ételekkel, italokkal tudod jól érezni magad!

sovi_3.jpg

Most itt tartok, de továbbra is azon vagyok, hogyan tudom közel a 60 felé izgalmassá tenni napjaimat.

Látod, a hivatásos edzőknek sem egyszerű 60 év körül az életmódváltás, vagy akár a régi alak megtartása. Ha szeretnéd, a zöld színnel bekarikázott címkékből a napi rutint beállítani, de egyedül nem megy, vagy hogy kihozzam belőled a maximumot, és újra önmagad legyél, az, akiről mindig is álmodtál, akkor kezdjük együtt egy konzultációval!

+36 30 240-6488

jneducza@gmail.com