Vivae

Vivae

Hogyan hozd ki magadból a maximumot 40 felett és tudd meg, hogy ki is vagy valójában?

Garantált tippek célod eléréséhez

2020. február 19. - Neducza Judit

 

ki_vagyok.jpg 

A legutóbbi cikkemet azzal fejeztem be, „annyi a világ amennyit bele töltesz”. (dreher) 

Amikor életemben először szembesültem ezzel a kijelentéssel, megállt bennem az ütő. Hogyan? Én határozom meg, mi van körülöttem? Ekkor múltam én is 40.

Iskolába jártam, feladataim voltak. Szüleim tanárként dolgoztak, én szerettem volna orvos lenni, mégis tanár lettem. Pár év tanítás után, már nem éreztem a kihívást. Nem voltak ötletek, kiégtem. Munkahelyet változtattam. Újból tanultam, közgazdász lettem. Még itt sem éreztem, a „megtaláltam magam”örömét. Tettem a dolgom, közben edzéseket tartottam. Nem tetszett. Mást szerettem volna. Nem ismertem fel, hogy az évek alatt, áldozat lettem. Bármit is csináltam, mindenütt azt éreztem, nem ez vagyok. Mindig a hiányt fogalmaztam meg. Panaszkodtam, kifogásokat gyártottam.

Ki vagyok valójában? Mi a feladatom?

Figyelni kezdtem a környezetem. Észrevettem, már a stressz helyzeteimre is kialakítottam a szokásaimat. Állandóan, csak sírtam, amit iszonyatos tehernek éreztem. Ekkor határoztam el, változtatok a gondolataimon.

Elkezdtem összegyűjteni, mi szeretnék lenni, mi a vágyam, mi a jó, a fontos az életemben?

Visszamentem egészen a gyerekkoromig. Újra láttam magam előtt, milyen lelkesen, mértani pontossággal építettem meg a heti folyóiratokból az öcsém, és magam számára az akadálypályát, amit teljesítenünk kellett. Eszembe jutott, az öröm, amikor táborokat szerveztünk, élményt adtunk azoknak, akik velünk jöttek síelni. Beláttam, hogy a sport, a mozgás az aki vagyok. Nem a hiányt, a negatívumokat láttam, hanem a pozitív reakciókat a programokra. Sokat nevettünk.

Tettem a dolgomat, közben éreztem, vidám vagyok. Még a környezetemben is, mindenki jól érzi magát. Ebben a pillanatban érkezett a felismerés, hiszen ezt én csináltam. Ez én vagyok, ezt én „töltöttem bele”.

Mit tegyél, hogy Te is lásd ki vagy valójában akár 40 után is?

A helyzetre adott reakciód a legfontosabb. Például, mindennap indulsz a pékségbe. Már az odavezető úton érzed a friss kenyér illatát. De eszedbe jut, hogy elhatároztad, csökkented a napi szénhidrát mennyiséged. Mit teszel? Vagy, eljött az idő, hogy benézz az edzőterembe, mert a súlyod már annyira zavar, ami kibírhatatlan. Kezded magad rosszul érezni a bőrödben. Mit teszel?

1)Ismerd fel, ne legyél tovább áldozat! Az életedről Te döntesz!

2)Emlékezz vissza,(főleg a gyerekkorodra) a „mi leszel, ha nagy leszel?”kérdésre. Valójában az életed során azt csináltad, amit mindig is szerettél volna? Esetleg Te is kiégtél? Rutinból élsz? Ha igen, de szeretnéd tudni a továbbiakban is, mi az, ami újból vitalizálna, akkor…

3)Vegyél elő egy nagy papírt, írd rá az összes olyan dolgot, amit szívesen csinálnál! Fontos, hogy ne gondolkozz közben! Bármit. Olyat is, ami a vágyad, de lehet, hogy azért nem tetted meg, mert még nincs meg hozzá a bátorságod, esetleg a végzettséged. Lehet, hogy edző szeretnél lenni, de túlsúlyos vagy. Talán már idősnek érzed magad. Már a tartós tejet se vennéd meg? Egy kolléganőm 40 éves múlt, amikor edző lett, és most óriási sikerei vannak. Gyerekei nagyok lettek, sok szabadideje maradt. Szerette a mozgást, elvégezte a tanfolyamot, és győzött! Ne azt lásd most hol vagy, hanem hova szeretnél eljutni?

4)Kifogások nélkül, a felírt dolgok közül kezdd azzal, amit a legszívesebben tennél!

5)Tervezd meg a célodhoz vezető utat! Bontsd le, mit teszel majd ezért holnap, a héten, a következő hónapban? Mindig tartsd szem előtt a vágyad, töltsd meg érzelemmel! 

6)Találd meg azokat, akik ebben segítenek majd!

7)Változtass a szokásaidon! Tegyél így mindennap, legalább 21 napon keresztül, de ha tudod, akkor a 90 nap még intenzívebb. Ez idő alatt berögzülnek az új szokások, módszerek, kialakulnak az új minták.

Ha úgy érzed, hogy egyedül nem megy, akkor bátran keress meg és elkísérlek egy teljes Body&Soul átalakuláson.

Szeretettel várlak,

Jucus

jneducza@gmail.com 

 

süti beállítások módosítása